PIAGAM PELANGGAN

  • Proses pendaftaran pelajar diselesaikan pada hari yang sama pelajar berdaftar (1 hari)
  • Penyediaan Kad Pelajar disiapkan selewat-lewatnya 2 minggu selepas proses pendaftaran.
  • Proses PLSP dilaksanakan secara sistematik, terancang dan berkesan.
  • Keputusan peperiksaan akhir diproses mengikut takwim yang dikeluarkan oleh JPP.
  • Status Maklum Balas Aduan Pelanggan akan dimaklumkan kepada pengadu dalam tempoh 21 hari bekerja selepas diterima.
  • Memastikan semua program yang ditawarkan mendapat akreditasi oleh Agensi Kelayakan Malaysia (MQA) sebelum pelajar menamatkan pengajian

 OBJEKTIF KUALITI PKS

 1 Kecemerlangan Akademik

  • Semua pelajar yang tamat pengajian mencapai hasil pembelajaran program (PLO)
  • 70% pelajar menamatkan pengajian dalam tempoh yang ditetapkan.
  • 90% kadar kebolehpasaran graduan semasa konvokesyen.
  • 25% pelajar mencapai HPNM 3.00 dan ke atas pada setiap semester.
  • 20 orang graduan menjadi usahawan untuk setiap kali konvokesyen.

2 Kecemerlangan Staf

  • Setiap staf menghadiri kursus / menjalani latihan sekurang-kurangnya 10 hari setahun dan selaras dengan Dasar Latihan dalam perkhidmatan Awam dari semasa ke semasa.
  • 30% pensyarah mempunyai pengalaman di industri atau mendapat persijilan profesional / industri
  • 18 pensyarah mengikuti Program Sangkutan Industri Pensyarah (SIP) setahun.
  • Semua pensyarah akademik mencapai sekurang-kurangnya 80% markah pemantauan pembelajaran dan pengajaran.

3 Kecemerlangan Proses

  • Memastikan kadar kelulusan bagi setiap program tidak kurang daripada 90% bagi setiap semester.
  • Memastikan sekurang-kurangnya 25% daripada pelajar yang lulus mencapai PNM 3.00 atau lebih untuk setiap program bagi setiap semester.
  • Memastikan sekurang-kurangnya 80% daripada pelajar mencapai hasil pembelajaran kursus (CLO) bagi setiap kursus mengikut semester .